Frågor & svar

Vanliga frågor & Svar

Vi har incheckning mellan 16.00-20.00. Vi har även tjänsten att man kan boka tidig incheckning från 14.00 mot en serviceavgift på 150kr/rum. Kontakta oss 1 dygn innan vistelsen om ni önskar att boka tidig incheckning.

Vid senare incheckning än 20.00 krävs hela rumsbetalningen via swish för att nyckeln ska läggas ut till rummet. Detta pga att vi inte har personal på plats efter 20.00 som kan ta emot er betalning i receptionen.

Betalning sker vid incheckningen med kort eller Swish.

Vår utcheckning är senast 11.00. Då lämnar ni bara nyckeln i vår lilla guldskål på receptionsdisken då betalningen är gjord vid incheckningen.

Önskar ni att boka sen utcheckning (12.00) tillkommer en serviceavgift på 100kr/rum. Kontakta oss 1 dygn innan er vistelse om ni önskar att boka sen utcheckningen.

Ja, vi har totalt 13 gratis parkeringar. Det innebär att vi bara har en parkering per rum.

Ja, äntligen finns den möjligheten! Vi har två laddplatser på innergården. Avgiften varierar.

Vi har speciella djurtillåtna rum som husdjur är välkomna att bo i. Rummen heter ex. Dubbelrum – Djurtillåtet. Om inget sådant rum finns så kan de vara fullbokade och då kan vi tyvärr inte ta emot fler husdjur. En städavgift på 200kr/djur tillkommer. max 2 djur/rum.

Glöm inte att välja tillvalet “Extra Städning vid husdjur” vid bokning. Undantag görs ej!

Det är ca 1 km till Rättviks centrum. Vi ligger på en höjd så det är en brantare backe att ta sig upp för, för att komma till oss. Vi har elcyklar vi hyr ut på sommaren som gör det enkelt att ta sig upp och ner!

Det är ca 10km till Dalhalla från oss. När det är konsert rekommenderar vi att man åker ca 2h innan konsertstart för att hinna i god tid (mycket kö). Ja, det finns transferbuss att boka! På Dalhallas hemsida hittar ni transferbussar, närmaste hållplats från oss är “Best western Lerdalshöjden” , ca 10-15 gångväg.

Om ni av någon tråkig anledning måste avboka, så är det fri avbokning fram till kl 18.00 dagen innan ankomst. Därefter debiteras 1 natt.

Har ni bokat genom någon annan bokningskanal än vår hemsida så behöver ni genomföra avbokningen genom samma kanal som bokningen är gjord. (ex booking.com, hotels) för att den sak vara giltig.